حساب کاربری

لطفا از حروف a-z,A-Z,0-9 استفاده نمایید - حداقل 5 کاراکتر

حداقل 8 کاراکتر

سامسونگ فرآیند ساخت نرم‌افزار گلکسی S11 را آغاز کرده است

گزارش‌های جدید نشان می‌دهند که سامسونگ فرایند ساخت و توسعه‌ی نرم‌افزار پرچم‌دار بعدی‌اش یعنی گلکسی اس ۱۱ را آغاز کرده است.

هفته‌ی گذشته در گزارشی اعلام شد که سامسونگ تصمیم نهایی‌اش را درمورد طراحی گوشی‌های خانواده‌ی گلکسی اس ۱۱ ( Galaxy S11) و مدل‌های مختلف آن‌ها با رم و حافظه‌ی ذخیره‌سازی متفاوت گرفته است. تحلیلگران بازار گفته‌اند که در گوشی‌های خانواده‌ی گلکسی اس ۱۱ شاهد حاشیه‌هایی کمتر در اطراف نمایشگر خواهیم بود؛ در ضمن گفته می‌شود که گلکسی S11e، گلکسی S11 و گلکسی S11 پلاس به نمایشگر روزنه‌دار Infiniti O مجهز خواهند شد. ظاهرا قرار است در نمایشگر این دستگاه‌ها از روزنه‌ی کوچک‌تری نسبت به قبل استفاده شود.

رسانه‌های متعددی مدعی شده‌اند که سامسونگ قصد دارد گوشی‌های خانواده‌ی گلکسی اس ۱۱ را پیش از آغاز کنگره‌ی جهانی موبایل بارسلونا ۲۰۲۰ (MWC ۲۰۲۰) در ماه فوریه به‌صورت رسمی رونمایی کند. براساس اعلام رسمی، نمایشگاه ‌MWC ۲۰۲۰ قرار است از ۲۴ تا ۲۷ فوریه‌ی ۲۰۲۰ (۵ تا ۸ اسفند ۱۳۹۸) در شهر بارسلونا برگزار شود.

گلکسی اس 11 سامسونگ / Samsung Galaxy S11

مقاله‌های مرتبط:

  • گلکسی اس ۱۱ سامسونگ ۲۹ بهمن معرفی می‌شود
  • گلکسی S11 احتمالا به دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی با زوم اپتیکال ۵ برابری مجهز می‌شود

روز گذشته، توییت جدیدی از سوی مکس وین‌بچ، از اعضای رسانه‌ی XDA-Developers منتشر شد. وین‌بچ در توییت موردبحث مدعی شده که سامسونگ روند ساخت نرم‌افزاری را که قرار است در نسخه‌ی آمریکایی سه گوشی خانواده‌ی گلکسی اس ۱۱ از آن استفاده شود، آغاز کرده است.

او در ادامه‌ی توییتش می‌گوید، تمامی گوشی‌های خانواده‌ی گلکسی اس ۱۱ قرار است به فناوری ۵G مجهز شوند. شبکه‌ی ۵G احداث‌شده در آمریکا از امواج میلی‌متری استفاده می‌کند؛ اما شبکه‌‌ی ۵G در اکثر کشورهای دیگر نظیر کشورهای اروپایی و البته چین، مبتنی بر فناوری Sub-6GHz است. پشتیبانی گوشی‌های خانواده‌ی گلکسی اس ۱۱ از ۵G بدین معنا است که این گوشی‌ها به مودمی مجهز خواهند شد که از هر دو شبکه‌ی یادشده پشتیبانی کند. پیش‌بینی می‌کنیم که سامسونگ از مودم اسنپدراگون X55 کوالکام در تمام مدل‌های پرچم‌دار جدیدش بهره بگیرد.

تمامی گوشی‌های خانواده‌ی گلکسی اس ۱۱ به فناوری ۵G مجهز خواهند شد

انتظار می‌رود اپل هم در پرچمداران سال بعد یعنی گوشی‌های خانواده‌ی آیفون ۱۲ از مودم اسنپدراگون ایکس ۵۵ استفاده کند تا این گوشی‌ها به فناوری ۵G مجهز شوند. آن مدل‌هایی از گلکسی اس ۱۱ که قرار است روانه‌ی بازار ایالات متحده‌ی آمریکا شوند از سیستم-روی-چیپ اسنپدراگون ۸۶۵ کوالکام استفاده خواهند کرد. ظاهرا این مدل از اسنپدراگون ۸۶۵ قرار است در کارخانه‌‌های خود سامسونگ با استفاده از لیتوگرافی ۷ نانومتری EUV به تولید انبوه برسد.

عبارت ۷ نانومتری به شمار ترانزیستورهایی اشاره می‌کند که می‌توان آن‌ها را درون یک مدار مجتمع جای داد. هرچه این عدد کوچک‌تر باشد، تراشه توان پردازشی بیشتری خواهد داشت. در ضمن کوچک‌تر بودن عدد مربوط به لیتوگرافی به کاهش مصرف انرژی تراشه‌ نیز منتهی می‌شود؛ برای مثال، تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۶۵ ساخته‌شده توسط TSMC از لیتوگرافی ۷ نانومتری استفاده می‌کند و در مقایسه با تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۴۵ که مبتنی بر لیتوگرافی ۱۰ نانومتری است، هم قدرت پردازشی بالاتری دارد و هم انرژی کمتری را از باتری سلب می‌کند.

گلکسی اس 11 سامسونگ / Samsung Galaxy S11

مقاله‌های مرتبط:

  • سامسونگ گلکسی S11 با نمایشگر بلند با نسبت ۲۰ به ۹ معرفی می‌شود
  • تراشه‌های گلکسی S11 از حافظه سریع DDR5 و مودم یکپارچه ۵G پشتیبانی می‌کنند

این اخبار در حالی منتشر می‌شود که سامسونگ به‌صورت رسمی از تعطیلی کارخانه‌ی تولید هسته‌ی سفارشی CPU خبر داده است. ماه گذشته، وقتی سامسونگ از اکسینوس ۹۹۰ پرده‌برداری کرد، فکر می‌کردیم که تراشه‌ی موردبحث، تراشه‌ی پرچم‌دار کره‌ای‌ها برای سال ۲۰۲۰ به‌شمار می‌آید و قرار است از آن در گوشی‌های خانواده‌ی گلگسی اس ۱۱ استفاده شود؛ اما اطلاعات فاش‌شده از سوی برخی رسانه‌ها نشان دادند که اکسینوس ۹۹۰ قرار نیست پرچم‌دار ۲۰۲۰ سامسونگ در دنیای تراشه‌های موبایلی باشد.

به‌‌عبارت دیگر، مدل‌هایی از گوشی‌های گلکسی اس ۱۱ که قرار است در خارج از آمریکا عرضه شوند، احتمالا از تراشه‌ی جدیدتر اکسینوس ۹۸۳۰ (که هنوز معرفی نشده است، اما معرفی آن قریب‌ا‌لوقوع به‌نظر می‌رسد) استفاده خواهند کرد.

گلکسی S11 سامسونگ احتمالا از اکسینوس ۹۸۳۰ به‌عنوان قبل تپنده‌اش استفاده خواهد کرد

با تعطیلی کارخانه‌ی تولید هسته‌ی سفارشی CPU سامسونگ، این شرکت در تراشه‌های بعدی‌اش به استفاده از هسته‌های آرم روی خواهد آورد. براساس یکی از شایعه‌های مرتبط به این موضوع، کره‌ای‌ها در پی استفاده از هسته‌های پردازشی قدرتمند Cortex-A77 در سیستم-روی-چیپ اکسینوس ۹۸۳۰ هستند. اکسینوس ۹۹۰ سامسونگ از دو هسته‌ی سفارشی ساخته‌شده توسط این شرکت، دو هسته‌ی Cortex-A76 و چهار هسته‌ی Cortex-A55 استفاده می‌کند.

سامسونگ قصد دارد در تاریخ ۳۱ دسامبر ۲۰۱۹ (۱۰ دی ۱۳۹۸) تمامی ۲۹۰ نفر شاغل در کارخانه‌ی تولید هسته‌ی سفارشی را از کارشان برکنار کند؛ در ضمن کسانی که از این شرکت جدا می‌شوند، دیگر سر کارشان بازنخواهند گشت. فردی به نمایندگی از سامسونگ گفته، تصمیم اخیر این شرکت برای عدم استفاده از هسته‌های سفارشی بدین دلیل بوده است که تراشه‌های سری اکسینوس به‌لطف هسته‌های آرم بتوانند همچنان در بازار با رقبا رقابت کنند. تحلیلگران گفته‌اند، درست است که هسته‌های سفارشی سامسونگ قدرت زیادی دارند، اما هم‌زمان انرژی زیادی هم از باتری سلب می‌کنند که نکته‌ای منفی برای آن‌ها به‌شمار می‌آید.

سامسونگ گلکسی اس ۱۰ / Samsung Galaxy S10

گزارش‌ها اخیر می‌گویند که سامسونگ کار روی پردازنده‌ی گرافیکی (GPU) اختصاصی‌ را آغاز کرده است و قصد دارد از آن در گوشی‌های هوشمندش بهره بگیرد. در ضمن چند رسانه گفته‌اند که سامسونگ روی گوشی گیمینگ کار می‌کند و پردازنده‌ی گرافیکی موردبحث به‌طور ویژه برای آن ساخته شده است. حتی شایعاتی نیز درمورد طراحی معماری GPU جدید توسط سامسونگ برای گوشی‌های هوشمند و ابررایانه‌ها به‌ گوش می‌خورد.

تمامی سه مدل گلکسی اس ۱۱ سامسونگ از نسخه‌ی جدید رابط کاربری این شرکت یعنی وان UI 2 که مبتنی بر سیستم‌عامل اندروید ۱۰ است استفاده خواهند کرد. سامسونگ در نسخه‌ی جدید وان‌ UI انیمیشن‌های جدیدی را جای داده و حالت تاریک را به‌شکل گسترده‌تری به آن اضافه کرده است. در ضمن آیکن‌های تعاملی اپلیکیشن‌ها به بخش پایینی رابط کاربری آمده‌اند تا عملکرد یک‌دستی با گوشی راحت‌تر شود. سایر ویژگی‌های مربوط به وان UI 2 را می‌توانید از اینجا بخوانید.

misagh admin
درباره ما
ارسال دیدگاه
ارتباط با ما
تهران - خیابان حافظ پایینتر از جمهوری مجتمع علائدین 3 طبقه چهارم واحد 406
02191017172
info@samsungisland.ir
مقایسه محصول
مقایسه محصول
مقایسه محصول
مقایسه محصول
X